Съвети при кърмене

Успешно кърмене в 10 лесни стъпки

Кърменето невинаги идва толкова лесно или пък така естествено и е важно да научите възможно най-много, преди да започнете. Следват 10 прости съвета, които могат значително да променят преживяването ви от кърменето:

  • Полагайте възможно най-добри грижи преди раждането, за да сте уверени, че вие и вашето бебе ще сте здрави при раждането.
  • Четете колкото е възможно повече за кърменето, докато сте бременна.
  • Споделете с вашия лекар за всякакви наранявания на гърдите, оперативни намеси или ако имате недобре оформени или вдлъбнати зърна.
  • Поискайте да кърмите бебето си скоро след раждането.
  • Останете в една стая с бебето си.
  • Говорете с приятелки, които са кърмили успешно.
  • Кърмете бебето си поне през първите 6 месеца.
  • Очаквайте кърмата ви да се увеличи след няколко дни и бъдете подготвена да кърмите около 8-12 пъти в рамките на 24 часа.
  • Осигурявайте си много почивка.
  • Не се отказвайте. Дайте на себе се и на бебето си шанс да се научите как се кърми.

Грижи за гърдите при кърмене

За да осигурите здравословно кърмене, е важно да полагате подходящи грижи за гърдите си. Те все пак са от съществена важност за храненето на вашето бебе. Следват няколко съвета за това как най-добре да се грижите за гърдите си, докато кърмите:

  • Носете удобен сутиен за кърмачки както през деня, така и през нощта.
  • Поставете подложки за гърди в сутиена, ако прокапва или изтича спонтанно кърма, когато не кърмите.
  • След всяко хранене почиствайте гърдите си само с вода и подсушавайте внимателно.
  • Избягвайте сапун, алкохол и ароматизирани почистващи средства, които могат да изсушат кожата и да напукат зърната ви.

Как да се храним през периода на кърмене

Въпреки че може да искате да започнете да отслабвате след бременността, не е сега моментът да минавате на диета. Организмът ви се нуждае от допълнителен прием на калории, за да произвежда кърма. Най-добрият съвет е да се придържате към добре балансирано хранене. Като следвате съветите по-долу, можете да се погрижите вие и вашето бебе да получавате необходимите хранителни вещества.

Следват някои разумни хранителни тактики за поддържане на здравословен хранителен режим за кърмачки:

  • Концентрирайте се върху плодове, зеленчуци, сухи протеини и пълнозърнести храни, които имат много хранителни влакнини, витамини, минерали и други фитонутриенти.
  • Бобът, млечните продукти, пилешкото месо, рибата и нетлъстите парчета месо са храни, богат източник на протеини, витамини и минерали.
  • Яжте малки порции по няколко пъти дневно. Яжте здравословни междинни закуски между храненията, например нарязани плодове, зеленчуци и ядки.
  • Ограничете храните, които доставят предимно „празни калории“ и  малко хранителни вещества, например сладки и бисквити със захар.
  • Пийте много течности. Освен вода може да приемате бистри супи, нискомаслено мляко и неподсладени 100% натурални плодови сокове.
  • Избягвайте или намалете приема на безалкохолни напитки, алкохол и подсладени плодови сокове.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.